Središnji registar osiguranika (REGOS) ustanova je osnovana Uredbom Vlade Republike Hrvatske ("Narodne novine" broj: 101/99), s ciljem tehničke podrške II. stupu mirovinskog osiguranja.
Osnivač Središnjeg registra osiguranika je Republika Hrvatska. Pod uvjetima i na način određen Uredbom o osnivanju i Statutom REGOS-a, osnivači REGOS-a mogu biti i druge pravne osobe.
VIZIJA
Biti institucija u funkciji građana, široj javnosti prepoznatljiva po učinkovitosti i visokoj razini kvalitete pruženih usluga i najboljoj poslovnoj praksi, u skladu s prihvaćenim standardima EU.
MISIJA
Razlog postojanja, rada i razvoja Središnjeg registra osiguranika je osmišljavanje, izgradnja i unaprijeđivanje, kako poslovnog, tako i pripadnog informacijskog sustava mirovinskog osiguranja temeljem individualne kapitalizirane štednje te vođenje i održavanje registra podataka o doprinosima za obvezna mirovinska osiguranja po osiguranicima.
Misija REGOS-a je uspostava funkcionalnog i transparentnog sustava, temeljenog na kontinuiranom poboljšanju kvalitete usluga kroz učinkovito, ekonomično i racionalno upravljanje raspoloživim javnim sredstvima uz primjenu moderne organizacije, suvremenih tehničko-tehnoloških rješenja te visoku stručnost i profesionalizam zaposlenika i uprave.
STRATEŠKI CILJEVI
-
Ostvarenje potreba i očekivanja korisnika, ustanova i pojedinaca te društva u cjelini kao krajnjih korisnika, uz racionalno i transparentno trošenje proračunskih sredstava i optimalnu alokaciju izvora financiranja.
-
Razvijanje i održavanje sustava mirovinskog osiguranja temeljem individualne kapitalizirane štednje odgovarajućim procesima, uz osiguranje dugoročne održivosti sustava.
-
Daljnji razvoj poslovnih procesa u registru kako bi isti postao prepoznatljivo mjesto za prikupljanje, obradu i razmjenu podataka, kao i uključivanje većeg fonda podataka u službenu statistiku RH.
-
Razvoj i promicanje e-poslovanja s korisnicima usluga u širem okružju, uz primjenu svjetskih standarda zaštite i sigurnosti informacijskog sustava.
-
Kontinuirano poboljšanje funkcioniranja i rezultata svakog segmenta sustava.
DJELATNOSTI REGOS-a
Glavne djelatnosti REGOS-a su:
-
izbor i promjena obveznog mirovinskog fonda,
-
prikupljanje i kontrola podataka po osiguranicima za obvezna mirovinska osiguranja,
-
evidentiranje uplaćenih doprinosa od obveznika plaćanja i njihovo povezivanje s pripadajućim podacima o obračunatim doprinosima,
-
prosljeđivanje sredstava zakonskim primateljima,
-
obračunavanje naknada i njihovog prosljeđivanja u obvezno mirovinsko društvo,
-
preračunavanje uplaćenih doprinosa u obračunske jedinice,
-
vođenje osobnih računa članova obveznih mirovinskih fondova,
-
vođenje privremenog računa,
-
davanja suglasnosti za povrat/preknjiženje sredstava,
-
izrade statističkih i drugih izvješća o članstvu te o obračunanim, plaćenim i raspoređenim doprinosima za potrebe Agencije, mirovinskih društava i banaka skrbnika,
-
izvješćivanje obveznika obračunavanja doprinosa, na njihov zahtjev, o osiguranicima iz članka 40. stavka 2. ovoga Zakona koji su se po svom izboru osigurali na temelju individualne kapitalizirane štednje u obveznom mirovinskom fondu,
-
drugi poslovi utvrđene Zakonom, aktom o osnivanju i statutom.
.
STRUKTURA REGOS-a S OUTSOURCING PARTNERIMA
U organizacijskoj strukturi REGOS-a, u skladu sa poslovnom strategijom, korištena je mrežna organizacija odnosno umreženje outsourcing partnera.
Ovaj oblik organizacije ne dovodi u pitanje osnovne funkcije svake članice, nego ih samo povezuje u mrežu. Mrežna organizacija je odgovor na sve složenije uvjete poslovanja i potrebu smanjenja troškova maksimalnim iskorištavanjem postojećih ljudskih i tehničkih kapaciteta.
USTROJSTVO
Tijela REGOS-a su Upravno vijeće i ravnatelj. Voditelj REGOS-a je ravnatelj.
Radi obavljanja djelatnosti, u REGOS–u su ustrojene sljedeće ustrojstvene jedinice:
Ured ravnateljice
Sektor obveznika
Sektor osiguranika i registra
Sektor administrativne podrške
Samostalna služba za razvoj i strategiju
Službenik za informiranje
Službenik za zaštitu osobnih podataka
Osoba za nepravilnosti
Način rada
-
Transparentan prema javnosti,
-
U skladu s poslovnim procesima sustava upravljanja kvalitetom prema normi ISO 9001:2008, uz minimiziranje rizika.